این سازمان مقررات صادره خود اعم از طرح ها، آیین نامه دستورالعملها و ضوابط اجرایی خود را بر اساس اهمیت موضوع از طریق بخشهای پورتال استان مورد نقد و انتقاد و ... قرار داده و پس از دریافت نظرات و انتقادات سازنده مردمی، نسبت به اصلاح و بازبینی و انتشار اقدام مینماید.
- کلیه شهروندان میتوانند درخواستها، شکایات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه “رسیدگی به شکایات” و سامانه “پیشنهادات و انتقادات” که تحت همین عنوان در پورتال اداره کل قرار دادهشده است، ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواستهای واصله بهصورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذیربط ارسال و پاسخ در سامانه درج میشود. شهروندان میتوانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند.
- شهروندان میتوانند از طریق برنامه کاری “مدیران ”که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاعرسانی استان قرار دادهشده است، از زمانهای حضور و برنامه کاری مدیران مطلع شده و نسبت به تنظیم دیدار و ارائه درخواستهای خود اقدام نمایند.
- شهروندان می توانند از طریق منو “تماس با ما” / “اطلاعات تماس با اداره کل”، شماره تلفن، پست الکترونیکی مدیران و مسئولان اداره کل دریافت و از این طریق با افراد مذکور ارتباط برقرار نمایند
- شهروندان میتوانند از طریق سامانه “نظرسنجی سایت” که تحت همین عنوان درپورتال استان قرار داده شده است نظرات خود را به اداره ارسال نمایند.