25 ربیع‌الثانی 1443

تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ۱۳:۰۵:۵۸
کد مطلب:  1145146
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:
انجام حرکات ورزشی در دوران قرنطینه ضروری است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در خصوص اهمیت فعالیت‌های بدنی در دوران قرنطینه گفت: به منظور جلوگیری از کسالت و یکنواختی در محیط خانه و ایجاد شادابی و نشاط، انجام فعالیت‌های ورزشی از جمله حرکات کششی و نرمشی و همچنین ورزش‌های هوازی سبک توصیه می‌شود.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، الهه حسن‌پور  گفت: با توجه به اپیدمی کووید 19 و شرایط قرنطینه ماندن طولانی مدت در خانه باعث کم تحرکی افراد می‌شود به این صورت که افراد زمان بیشتری را در حالت نشسته و دراز کشیده هنگام تلویزیون دیدن، کار با گوشی و بازی‌های رایانه‌ای سپری خواهند کرد و کاهش فعالیت جسمانی روزانه و به تبع آن کاهش مصرف انرژی می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد، بنابراین نیاز است که فعالیت جسمانی در این دوران در خانه ادامه پیدا کند تا سیستم ایمنی بدن به درستی فعالیت کند و سلامتی انسان حفظ شود به همین دلیل فعالیت‌های بدنی از هر چیزی مهمتر است.
 
وی با بیان این که فعالیت حرکتی و ورزشی باعث ایجاد نشاط کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد و بهترین ابزار برای گذراندن اوقات فراغت و مقابله با سبک زندگی کم تحرک می‌باشد، خاطر نشان کرد: ضروری است خانواده‌ها در منزل با بازی‌های حرکتی شاد و مفرح اوقات خود را سپری نمایند و دانش‌آموزان از بودن در کنار خانواده لذت ببرند.
 
حسن پور گفت: اصلی‌ترین عاملی که وزارت بهداشت و پزشکان بر آن تاکید دارند و می‌توانند برای کنترل کرونا ویروس موثر باشد شکستن زنجیره انتقال انسانی است و به همین خاطر مسئولین تاکید دارند که قرنطینه و خانه نشینی بهترین راه مقابله است، طبیعتاً وقتی انسان در خانه می‌نشیند فعالیت‌های روزانه‌اش دچار تغییر می‌شود و ممکن است روی خلق و روح انسان اثر منفی بگذارد باتوجه به این‌که اغلب مردم آپارتمان‌نشین هستند و فضای آپارتمان‌ها محدود است، برای اینکه بتوانیم این دوره پرفشار را از نظر روحی روانی پشت سر بگذاریم و سلامتمان را حفظ کنیم باید سمت ورزش‌هایی که متناسب با محیط و فضاهایی است که در اختیار داریم، حرکت کنیم.
 
وی افزود، پیشنهاد من به دانش آموزان عزیزم این است که از ورزش‌های هوازی با شدت پایین مثل راه رفتن تند در محیطی که در اختیار ما است یا دویدن نرم به شکلی که باعث آزار سایر افراد خانواده نشود استفاده کنند، حرکات کششی انجام دهند در کل به سمت انجام نرمش‌های جامع و کامل حرکت کنند و سعی داشته باشند تا ضربان قلبشان با تکرار این حرکات افزایش پیدا کند.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اظهار داشت؛ توصیه می‌کنم پدر خانواده یا فرد ورزشکاری که در خانواده وجود دارد، با ورزش‌های مفرح نشاط را برای سایر اعضای خانواده در قالب یک سناریو دنبال کند و همراه اعضا خانواده به شکل گروهی نرمش‌های خیلی سبک و فعالیت‌های ورزشی انجام دهند زیرا که ورزش کردن با همراهی اعضای خانواده علاوه بر ایجاد تحرک، نشاط و شادابی بسیار، از نظر روانی و عاطفی و تحکیم ارتباط بین والدین و فرزندان نیز بسیار موثر است.   
 
وی در ادامه اظهار داشت: این موضوع علاوه بر اینکه سلامت و ایمنی بدنی‌شان را تقویت می‌کند، شادابی و نشاط را در محیط خانواده به وجود می‌آورد و تنش‌های بین فردی که طبیعتا به دلیل خانه ماندن ممکن است پیش بیاید را کاهش می‌دهد، مردم می‌توانند اطلاعات ورزشی‌شان را با مطالعه افزایش دهند و یک ساعت از برنامه و نظم زندگی‌شان را با شرایط جدید بازیابی کنند تا ساعتی را برای ورزش و فعالیت‌های هوازی با شدت پایین انتخاب کنند.

به اشتراک بگذارید :