پورتال مركز اطلاع رساني وروابط عمومي

تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ ۱۵:۱۶:۴۵
کدمطلب: PXGTOWNZ
وزير آموزش وپرورش در آيين معارفه سرپرست معاونت آ‌موزش ابتدايي:
انگيزه ام از پذيرش مسئوليت وزارت، خدمت به كودكان دوره ابتدايي بود

وزير آموزش وپرورش در آيين معارفه سرپرست معاونت ‌آموزش ابتدايي، انگيزه خود از قبول تصدي وزارت آموزش وپرورش را خدمت به كودكان دوره ابتدايي توصيف كرد.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش ، پيش از ظهر امروز فخرالدين دانش آشتياني در مراسم معارفه سرپرست معاونت آموزش ابتدايي در ساختمان علاقمندان  اظهار كرد: دوره  ابتدايي يكي از بهترين دوراني است كه معلم مي تواند در آن خدمت كند، زيرا كودكان صادق هستند و معلم نيز  با آنها صادق مي ماند.

وي راز جوان ماندن معلمان دوره ابتدايي را صداقت بچه ها دانست و افزود: هر اتفاق تربيتي كه قرار است براي انسان رخ دهد ، بايد در دوره ابتدايي پي ريزي شود.

دانش آشتياني تصريح كرد: زمينه رشد كودك بايد قبل از دوره پيش دبستاني فراهم شود و با توسعه مشاوره به اين دوره بايد آموزش هاي لازم به مادران در زمينه تربيت كودكان را ارائه دهيم.

وزير آموزش وپرورش، محيط تعليم و تربيت را فراتر از مدرسه دانست و افزود: كودك در خانواده و در جامعه از گروه همسالان خود يادگيري دارد، از اين رو اعتقادم اين است كه  دانش آموزان پايه اول و دوم نبايد از يكديگر تفكيك شوند تا فرآيند يادگيري بهتر اتفاق بيفتد.

عضو كابينه تدبير واميد با اشاره به چندگانه بودن هوش و استعدادهاي انسان، خاطرنشان كرد: اگر فرد در بزرگسالي توان استفاده از تمامي استعدادهايش را نداشته باشد ، علت آن است كه شرايط شكوفايي و بسترهاي رشد در دوران كودكي برايش مهيا نشده است.

وي با اشاره به اهميت رعايت حقوق كودكان افرود: چنانكه شايسته است، بايد حقوق كودكان را رعايت كنيم .

دانش آشتياني سرعت يادگيري در دوره ابتدايي را بالا دانست و افزود: اين سرعت  در بزرگسالي كاهش مي يابد، بنابراين شرايط يادگيري در دوره ابتدايي فراهم تر است، البته با ارائه كتاب هايي با محتواي متعدد و متنوع در اين دوره نبايد جلوي رشد هوش هاي چندگانه دانش آموزان گرفته شود.

وزير آموزش وپرورش تصريح كرد: براي پرورش استعدادهاي كودك بايد محيط مدرسه را شبيه محل زندگي كنيم تا دانش آموز احساس راحتي و آرامش كند و مدرسه از فضاي خشك و سكون ، به فضاي شاد و مفرح تبديل شود.

وي صميميت را مهم ترين مسئله در فضاي آموزشي توصيف كرد و افزود: محيط مدرسه بايد به گونه اي شاد و صميمي باشد كه دانش آموز از تعطيلي مدرسه ناراحت شود.

عضو كابينه تدبير واميد گفت: بالاتر از مدرسه محوري، جامعه محوري است زيرا دانش آموز تنها 6 ساعت در مدرسه است و بيشتر آموزش ها را در جامعه فرا مي گيرد كه اين نياز به آشنايي بيشتر اوليا با مسائل تعليم وتربيت دارد.

وزير آموزش وپرورش گفت: مسائل و صنوف مختلف جامعه از جمله هنرمندان، ورزشكاران و... در تربيت بچه ها نقش دارند و هر حركتي در اجتماع رخ دهد در تربيت كودكان و نوجوانان تأثيرگذار خواهد بود.

وي فرآيند تعليم وتربيت را فراتر از دستگاه آموزش وپرورش دانست وافزود: دانشكده هاي علوم تربيتي در دانشگاه ها در فرآيند تعليم وتربيت مؤثرند و با اين نگاه است كه برخي مديران را از دانشگاه ها انتخاب كرده ام.

دانش آشتياني افزود: هنر ما در آموزش وپرورش اين است كه همه دستگاه ها را در فرآيند تعليم و تربيت مشاركت دهيم تا تربيت دانش آموزان به بهترين شكل صورت پذيرد.

وزير آموزش و پرورش گفت: اگر شرايطي مهيا شود كه حق انتخاب داشته باشم ، تدريس در دوره ابتدايي را ترجيح مي دهم زيرا كار در اين دوره لذت بخش  و فضا، سرشار از صداقت است.

گفتني است ؛ در اين مراسم دكتر دانش آشتياني، حكم انتصاب رضوان حكيم زاده  به سمت سرپرست معاونت ابتدايي را به وي  اهدا و از زحمات محمد ديمه ور تقدير كرد.

به اشتراک بگذارید :